Analiza danych
StatSoft Polska oferuje usługi konsultingowe w zakresie analizy danych i budowy systemów analitycznych. Mogą one m.in. obejmować:
- analizę zgromadzonych danych
- budowę modeli analitycznych i wdrożenie ich w Statistica Modeler
- opracowanie i implementację kompletnych systemów analitycznych – od zbierania i gromadzenia danych, przez zaprojektowanie szablonów analiz po automatyczne generowanie raportów
-
integrację istniejących systemów gromadzenia danych i budowę systemów
business intelligence wspierających podejmowanie decyzji - przygotowanie specjalnych interfejsów dla systemów analitycznych
- budowę systemów do analitycznego CRM w oparciu o gromadzone dane o klientach
- doradztwo w zakresie gromadzenia i analizy danych
Konsulting może dotyczyć m.in. następujących zastosowań analizy danych i data mining:
- Analityczny CRM i marketing relacyjny
- Migracja klientów (churn)
- Badanie lojalności klientów
- Badanie satysfakcji klientów
- Segmentacja rynku
- Optymalizacja kampanii marketingowych dla nowych i istniejących klientów, w tym sprzedaż krzyżowa i sprzedaż rozszerzona (cross-selling, up-selling, x-sell)
- Statystyczne sterowanie jakością procesów (SPC), optymalizacja procesów technologicznych i predictive maintenance
- Prognozowanie
- Projektowanie i wdrażanie pulpitów menadżerskich w Spotfire
- Modelowanie ryzyka kredytowego i operacyjnego (zgodnie z zaleceniami Nowej Umowy Kapitałowej,
Basle II ), budowa i walidacja tablic skoringowych (credit scoring) - Wykrywanie nadużyć i prania brudnych pieniędzy (fraud detection)
- Badania ankietowe
- Konstruowanie i walidacja ankiet
- Analiza wyników badań
- Specjalistyczne zagadnienia dotyczące przemysłu farmaceutycznego
- walidacja
- PAT
- analiza stabilności
- profile uwalniania
- APR
- Quality by design (QbD)
- Opracowywanie i ocena metod diagnostyki i terapii medycznej
- Badania kliniczne i przedkliniczne (clinical, pre-clinical trials) leków
- Badanie czynników rokowniczych
Członkowie zespołu StatSoft brali udział w projektach i przygotowywali opracowania m.in. dla firm: Adamed, , BP Polska, GE Money Banku, Rigips Polska, TC Dębica (Goodyear Dunlop Tires Polska), Netia, SKOK im. Stefczyka, Vattenfall Distribution Poland, Grupy Wydawniczej Infor, Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla, Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – PIB, BIOTON, PKO BP, PKN Orlen, Jelfa (Valeant Pharmaceuticals International).
Doświadczenie i rozległa wiedza konsultantów, zorientowanie na potrzeby klientów, terminowość i zaangażowanie analityków oraz stosowanie najlepszych narzędzi analitycznych to nasz sposób na powodzenie projektów i zadowolenie naszych klientów.
Wybrane opinie o naszych usługach konsultingowych (więcej)
W związku z wysoką konkurencyjnością rynku usług telekomunikacyjnych oraz planami dalszego rozwoju Netia S.A. zdecydowała o uruchomieniu projektu, który umożliwi zwiększenie retencji klientów. Netia wybrała rozwiązanie firmy StatSoft Polska, które za pomocą najnowocześniejszych technik analizy danych zawartych w STATISTICA Data Miner umożliwi budowę modeli prognostycznych wspierających działania związane z utrzymaniem klientów.
„StatSoft zaoferował nam rozwiązanie gwarantujące wysoką skuteczność. Wraz z zaostrzeniem konkurencji w branży telekomunikacyjnej coraz bardziej istotna staje się troska o klientów już pozyskanych. Staramy się dostosowywać ofertę do bieżących potrzeb klienta i dbać o to, by był zadowolony z naszych usług. Jesteśmy przekonani, że dzięki współpracy z firmą StatSoft będziemy mogli być jeszcze bardziej efektywni.”
Starszy Kierownik ds. Utrzymania Klientów
Departament Marketingu
Netia S.A.
„Firma BP Polska Sp. Z o.o. współpracowała z firmą StatSoft Polska w ramach projektu związanego z analizą wybranego fragmentu transakcyjnej bazy danych BP partnerclub. Preferencje zakupowe Klientów są niezmiernie istotne w procesie przygotowania promocji i akcji marketingowych BTC zarówno w zakresie samego mechanizmu jak również dopasowania ATL/BTL i dlatego też BP postanowiło wykorzystać doświadczenie i wiedzę ekspertów ze StatSoft w zakresie analizy takiej bazy. W ramach wspólnie przeprowadzonego projektu badawczego pracownicy firmy StatSoft wykonali statystyczne opracowanie 2% próby z bazy danych programu BP partnerclub przekazanej przez BP. Raport końcowy z badań przedstawiony został gronu osób zaangażowanych w marketing i sprzedaż w BP. Profesjonalne podejście oraz propozycje i wsparcie udzielane w trakcie trwania projektu dowiodły, że Konsultanci StatSoft to wysokiej klasy fachowcy. Jesteśmy przekonani, że połączenie wiedzy biznesowej i merytorycznej pracowników BP oraz wiedzy z zakresu metod statystycznych pracowników StatSoft przyniesie wymierne rezultaty i pozwoli lepiej zrozumieć zachowania i potrzeby Klientów. Na podstawie naszych doświadczeń przy tym projekcie polecamy wszystkim zainteresowanym współpracę z Konsultantami firmy StatSoft. ”
Loyalty Manager
BP Polska Sp.z o.o.
Oto wypowiedź kolejnego z naszych klientów (
Polska)
analityczne do bieżącego prognozowania potencjału polskiego rynku opon w
różnych segmentach:
„Pragniemy podziękować firmie StatSoft Polska za opracowanie dla firmy TC Dębica
i Goodyear Dunlop Tires Polska programu wspierającego prognozowanie potencjałów polskiego rynku opon. Przygotowane przez StatSoft rozwiązania oparte na STATISTICA, które dotyczą worzenia rynkowych prognoz krótko- i długoterminowych, są dodatkowym narzędziem usprawniającym proces planowania i prognozowania w naszej firmie. Z dużym uznaniem odnosimy się do faktu, że proces przygotowania modeli prognostycznych przebiegał zgodnie z harmonogramem i przy pełnym zaangażowaniu zespołu StatSoft Polska. Ze swej strony polecam firmę StatSoft Polska jako zespół ekspertów i profesjonalistów działających w oparciu o najnowocześniejsze rozwiązania informatyczne wykorzystywane w opracowaniu badań i analiz statystycznych.”
Zapraszamy także do zapoznania się z informacjami na temat usług w zakresie planowania badań naukowych i opracowywania ich wyników.